Moderator: Moderatorer

lennarte skrev:Det är för att ingen använder den....... Finns en "polissats"som man kan köpa och montera, om man vill ha en riktig oljesticka. Militären har säkert också riktig oljesticka på sina bilar.
Det kunde bli stora problem i framtiden om det inte finns oljesticka, men om en VEA motor skulle bli lika gammal som min 745-a är idag har den säkert varit avställd I många år
Är det den här du menar med "polissats"? Ser inte ut som att den passar VEA, men väl föregångaren.
https://www.skandix.de/en/news/retrofit ... DButFLsBnJ
Blev ett oljebyte idag, fick bli med en lift jag egentligen inte gillar.
Passade samtidigt på att byta skruvar och fästen till hasplåten, ett föremål som också skulle behöva bytas då rengöring inte funkar och allmänt har sett bättre dagar... "skrap skrap". :-)
.
1000005912.jpg
1000005912.jpg (498.83 KiB) Visad 49 gånger
1000005913.jpg
1000005913.jpg (686.97 KiB) Visad 49 gånger
kebabpizza skrev: Idag, 18:48
lennarte skrev:Det är för att ingen använder den....... Finns en "polissats"som man kan köpa och montera, om man vill ha en riktig oljesticka. Militären har säkert också riktig oljesticka på sina bilar.
Det kunde bli stora problem i framtiden om det inte finns oljesticka, men om en VEA motor skulle bli lika gammal som min 745-a är idag har den säkert varit avställd I många år
Är det den här du menar med "polissats"? Ser inte ut som att den passar VEA, men väl föregångaren.
https://www.skandix.de/en/news/retrofit ... DButFLsBnJ
Kan det nog vara, hade funderingar på att köpa den. Hade det varit min egen bil hade jag gjort det, men prisskillnaden var för stor mot plaststickan. Det var till min guddotters bil. Men har bytt olja och filter 2 gånger till efter och det är himla smidigt i och med filtret sitter bra till i motorrummet
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]