Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gvkrist
Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag trycker på start så tänds instrument panelen, bränslepumpen startar,men inget annat händer,bilen startar inte,väntar 2 minuter, trycker på start och bilen startar ,när bilen har startat en gång, så är det inga problem under dagen,startar varje gång,kör jag inte bilen på några dagar så är det samma problem, kör jag varje dag sällan problem.
Användarvisningsbild
av lennarte
Hur gammalt är batteriet?? Är det sedan bilen var ny har det nog passerat "bäst före" datum nu. På dagens bilar med all elektronik får man numera nog vara glad att det håller hälften av tiden mot vad det gjorde förr.
Fick byta på frugans Subaru efter två och ett halvt år (gick på förlängd garanti) eftersom dom kommit på att batteriet var för litet (45 Ah). Byttes mot ett 60Ah. Denna bil har start/stopp funktion
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det handlar inte om att bromspedalen blir stum efter några dagar, så du behöver trycka lite hårdare för att kunna starta?
Prova nästa gång att trycka lite hårdare på bromspedalen för att se om det hjälper.

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]