john60 skrev: ↑Idag, 17:30 Med dieselmotor 2,4-2,5 vad är det för bytesintervall som gäller?18k mil / 10år det som inträffar först - kamrem men man byter multirem i samma veva oavsett^
Moderator: Moderatorer
UnleashFusion skrev:Är du säker? Jag har läst 9000 mil på mer än ett ställe.
18k mil / 10år det som inträffar först - kamrem men man byter multirem i samma veva oavsett^
batmac skrev: ↑Idag, 18:16Säker är jag inte, trodde mest det var VEA som fick sänka sin kamremsintervall från 24k mil till 15k mil och att gamla 5cyl skulle vara på 18kUnleashFusion skrev:Är du säker? Jag har läst 9000 mil på mer än ett ställe.
18k mil / 10år det som inträffar först - kamrem men man byter multirem i samma veva oavsett^
Enligt denna ändrades det 2011 för D5244xx, eller ja Volvo påstår det iallafall
https://www.motormagasinet.se/article/v ... sintervall
UnleashFusion skrev: Säker är jag inte, trodde mest det var VEA som fick sänka sin kamremsintervall från 24k mil till 15k mil och att gamla 5cyl skulle vara på 18kKamrem är fortfarande 18, multirem som avsesvore jobbigt om D5xx skulle behöva bytas vart 9k mil
batmac skrev: ↑Idag, 19:28Mja multirem må vara 9000mil *, inte helt fel kan man tycka iallafall. pga problematiken.UnleashFusion skrev: Säker är jag inte, trodde mest det var VEA som fick sänka sin kamremsintervall från 24k mil till 15k mil och att gamla 5cyl skulle vara på 18kKamrem är fortfarande 18, multirem som avsesvore jobbigt om D5xx skulle behöva bytas vart 9k mil
Men jag har inte hittat något officiellt från volvo utan det blir lite motormännen hävdar att volvo hävdar av det hela. Inte letat så mycket heller ska väl erkännas![]()
Bytt lufttemperaturgivare (Fenix 5.2). Mitt p&ar[…]