Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petgus
Har kör detta på S60 AWD -02 med 2.4 T motor.
Det blev en annan bil. Jag är mycket positiv.
Lycka till.
av bjohansson
körde detta på en s60- 01 2,4t.
Jag kan helt klart rekomendera detta.
lite dyrt, kan ju ta en titt på ett chip oxå..
av wiggan
OKi det låter ju bra!

Hur påverkas bränsleförbrukningen?
Användarvisningsbild
av Loner
Jag kör med det 8)

Blev en helt annan respons i motorn, angående förbrukning vet jag inte då PPCn åkte in efter nån vecka när jag köpte bilen.
Men ligger nu på 0,97 i snitt på 800 körda mil.

"Chippningen" åker ur nu till vintern, och det skall tankas 95 oktan, så får vi se om den ökar mer än det borde.

/L
av Shell
bilen blir mycket roligare och köra o väldigt pigg, men ändå inte ryckig som t ex audi 1,8t kan bli när man chippar...
bensinförbrukningen sänks eftersom PPC är mappad speciellt för 98 oktan bränsle, vilket ökar effektiviteten....därför ska man inte köra på lägre oktan...

kör man original så har volvo mappat efter 91 till 98 oktan där de rekommenderar 98 oktan, men tillåter även ner till 91 oktan vilket visar att mappningen inte är specifikt gjord för 98 oktan

så bensinförbrukningen ska va lite lägre om du väljer PPC
men bensinförbrukningen beror också på hur breda däck man kör med, så tänk på det du som ska köra original till vintern eftersom man oftast har mindre vinterdäck....

ligger på 0,85 blandad, kör alltid på 98 oktan, om de hade mappat för V-Power 99 oktan så hade jag kört på det =)
av Tach
liten undran, måste man åka till dom för att installera en PPC box, eller skickas den hem så man måste installera den själv?

//T
av NCR
Tach skrev:liten undran, måste man åka till dom för att installera en PPC box, eller skickas den hem så man måste installera den själv?

//T
Jag tror att allt står på deras hemsida...man skall ta reda på VIN & ECU-nummer, och sedan maila det in till dom. Sedan postar dom PPC´n till dig.

Men som sagt, kolla deras hemsida eller ring och hör efter i försäkerhets skull.

http://www.bsrab.se/products/n26/
Användarvisningsbild
av Loner
Tach skrev:liten undran, måste man åka till dom för att installera en PPC box, eller skickas den hem så man måste installera den själv?

//T
Den skickas hem till dig, tar typ 3 minuter att tanka ner mjukvaran i bilen.
sen kan du ju återställa bilen, bra t.ex på vintern.

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
[quote="Shell"]bilen blir mycket roligare och köra o väldigt pigg, men ändå inte ryckig som t ex audi 1,8t kan bli när man chippar...
bensinförbrukningen sänks eftersom PPC är mappad speciellt för 98 oktan bränsle, vilket ökar effektiviteten....därför ska man inte köra på lägre oktan...

Tycker att Audi 1,8T bara är en löjlig bil, Man kan inte chippa den så mkt heller.
Föredrar volvo 2,5T istället, mkt roligare bil än audin

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]