Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick min front utbytt efter att nån backat kört in I mig i höstas. Sen dess har ett rent helvete brutit loss.
I november snodde någon vår front och lyktor trots kamera övervakning så går det ej att se tjuvarna då slängt nå skit över kameran.
December kommer den tebax samma vida igen.
Januari samma visa igen mars 2 gånger.

Så nu i maj så är det nån som kör in i den igen.
Sen 1 dag innan den skulle in för byte av kofångare så är det nån j som snor den igen.

Så vad säger ni har ni nå tips på hur man ska skydda sig??

Verkstaden viste inte .

Polisen tror att det är samma person eller personer som stulit den då det är samma tillvägagångssätt.

Men har ju ej sett några i närheten av västerås till salu.

Sista är nu graverad märkt på flera ställen med mitt regnr samt dna märkt och uv märkt.

Funderar på sälja bilen varför är 15-16 så otroligt utsatta för stölder?

Jag har dynamic grill men spelar ingen roll om vi satt en vanlig classic så snor de endå skiten.
Tyvärr är V/XC70 08-16(mest MY14-16) mycket stöldbegärligt då det är så "lätt" och komma åt. Skaffar du t.ex audi, bmw, mercedes kommer det vara samma sak men istället blir du av med ratten eller interiört än exteriört.

Det är "mycket" möjligt att du har en som "spanar in just din bil", trots bevakning eller ej kan tjuven dölja sig och ingen chans att du kommer se vem om hen inte tabbar sig..

Som Jallemet skrev är garage(inte allmänna garage(typ som parkeringshus)/ carport(som inte har stängsel/låsning). enskild garage där bara du kan komma in är enda lösning.. eller så köper du en strutten bil.. även gamla /lite nyare renault / toyota gillar tjuvarna sno katalysatorer så även där har du 30% chans att den försvinner.

Det blir ibland dyrare skador på bilen att […]

Någon som vet vilket Åtdragningsmoment[…]

Har kollat med felkoder? Har för mig att allt[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad fö[…]