- fre 01 maj 2015, 11:45
Tjena! Gjorde misstaget att köpa en v70 som inte startade. Fick hem bilen och började genast felsöka den, kom ganska snabbt fram till att ägaren innan tankat i dålig gröndiesel (nästan mer åt det bruna hållet) så jag plockade bort pumpen och märkte att den skurit, nåväl jag byter väl den tänker jag! Får tag i en begagnad pump, slänger i den och vips så kommer diesel fram till spridarna iaf! MEN nu vill den inte starta alls. Har ''nollat'' allt (tror jag iaf) men den vill ej. bogserar man kan man få igång den men då misständer den och går skit samt vit/grå/svart ryker utav bara f*n. Har nollat toppen genom att ta bort pumpdrevet och kollat ''halvmånarna'' bakom så dom ligger rakt med toppen och pumpen har jag nollat genom markeringen som sitter på insidan av remhjulet så den ligger rakt mot markeringen i pumpen, har även provat vrida några mm fram och tillbaka ca 10000 gånger.
Har även bytt alla spridare, ingen skillnad.
Extremt tacksam för hjälp med vad man mer kan kolla på eller vad det kan vara då jag snart bryter ihop på bilen!
MVH Fredrik
Har även bytt alla spridare, ingen skillnad.
Extremt tacksam för hjälp med vad man mer kan kolla på eller vad det kan vara då jag snart bryter ihop på bilen!
MVH Fredrik