Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei

Har fått feilkoden som står i emnet i bilen, oppdaget ved en tilfeldighet. Det finnes en TSB for denne for det amerikanske markedet der det anbefales å bytte termostat pga fare for "consequential damages". Lokalt verksted nekter for at dette er en reell feilkode (selv om den er permanent) dersom jeg ikke har noe problemer med bilen.

Dette gjelder kun 4-sylindrede VEA bensinmotorer. Om noen vil søke er TSB-en til amerikanerne TJ 30268.

Jeg har fått opplyst av en amerikaner som har jobbet med dette tidligere at det som skjer er at varmeelementet som sitter i termostaten kortslutter og den er koblet rett til ECM uten noen form for sikring i mellom. Feilkoden blir visstnok satt fordi ECM oppdager et høyt strømtrekk og bryter derfor kretsen, men til slutt vil det visstnok bli en permanent feil siden ECM tar skade av det.

Har noen her fått beskjed om at den må byttes med denne feilkoden? Jeg har bruktbilgaranti på termostaten, men Volvo nekter foreløpig å godkjenne det som en feil siden ingenting merkes i bilen og da får jeg heller ikke godkjent dekning på garanti. Det er nøyaktig samme termostat som den som feiler i USA, så det virker jo rart at det ikke skal gjelde her også.

Precis som Cotag skrev, har också sätt […]

Synd man inte vet vad delen heter. Är inget h[…]

Det låter bra. Köpte 3 meter så d[…]

Dom där är väl för sensorer so[…]