Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi kör korta sträckor i låg hastighet och har haft en hel del problem med vår dieselbil (Subaru Forester) med igensatt partikelfilter mm. Ska nu köpa en V60 och tittar därför på en bensindriven eller hybrid. Pris ca 200 000.

Vilken drivlina hade ni valt och varför?

Utbudet är ju tyvärr lite begränsat när det gäller båda varianterna, men pga tidigare erfarenheter känns inte enbart dieseldrivet som ett alternativ.
Senast redigerad av 1 A589378, redigerad totalt 0 gånger.
StefanN skrev: Idag, 10:06 Hybriden är ju diesel och verkligen ingen pålitlig sak, kör bensin.
Jo absolut, det är den ju. Min förhoppning var väl att dieselrelaterade problem kunde minska om man mest kör på el på de korta sträckorna. Men låter ju inget vidare om hybriden ej är pålitlig. Tack för råd!
A589378 skrev: Idag, 17:13 Jo absolut, det är den ju. Min förhoppning var väl att dieselrelaterade problem kunde minska om man mest kör på el på de korta sträckorna. Men låter ju inget vidare om hybriden ej är pålitlig. Tack för råd!
Jag säger.. undvik D5/D6or med hybrid, dom har tendens med AC-kompressor-skador och det det kostar skjortan att "åtgärda" och efter det problemet kan återkomma också.. tyvärr skulle jag aldrig rekommendera någon köpa D5/D6or hybriderna om man inte gillar och meka med ac-kompressorna. (varje reparation kostar mellan 13-18tkr på verkstad.)

Första bytet på en Bosch-verkstad, and[…]

Hejsan. Ja det är så att jag är in[…]

V60 T6 är en fantastisk bil på må[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]