- Idag, 00:05
Mak skrev:Ah okej! Så är det på min V40 ibland också; den kopplar inte alltid upp min telefon automatiskt utan ibland får man fixa det manuellt med två knapptryck. Det har alltid varit så under de 8 år jag haft kärran så det är snarare normalt än onormalt för min del.StevenPersson skrev: ↑tor 08 maj 2025, 23:55Kör en T6 -25 och det är just vid uppstart (om bilen stått över natten t.ex.) som systemet tar god tid på sig innan man kan starta navigation t.ex.Drekkus skrev:Ville bara dela med mig av min egenskap från en T6 Recharge, ägde en 2023a som jag sålde väldigt nyligen. Själva bilen är väldigt trevlig att köra, vardagskörning till och från jobbet kändes väldigt bekvämt, definitivt mer bekväm än min V60 D4.Hur tvingade bilen dig att köra på bensin? Är det något system som varnar för sånt?
Bensinmotorn är törstig, men jag såg aldrig det som ett problem då jag körde som minst 80% av mina körningar på el. Tankade inte min bil ofta alls under min ägotid, det var till och med så att bilen tvingade mig köra på bensin för att jag inte hade gjort det på ett långt tag.
Anledning till att jag sålde? Mjukvaran är väldig dålig, och hårdvaran som driver den, ännu sämre. Alla funktioner i Google är bra och vissa grejer kan bli bättre. Men mjukvaran är så kasst optimerad att den inte är bra. Tog min bil en skön 2-3 minuter innan center displayen är användbar varje morgon. Känns som de bevarat samma hårdvara från när Sensus kom ut och inte ändrat på någonting alls, detta kanske är fixat på nyare modeller, men jag ägde en 2023a och det ska inte kännas så pass dåligt på så nytt modellår.
Nu skriver jag detta för du vill behålla bilen under en längre tid och jag undrar verkligen hur detta ska hålla sig när bilen blir äldre.
Hade rekommenderat än T6 med större batteriet men innan Google kommer till, tror 2022 Late har det så. Inte lika laggig upplevelse alls. Är själv väldigt nöjd med min V60 -20 som har Sensus.
Jag provkörde T6:an och det var en 2025:a och den displayen funkade klockers. Hört att några i diverse testvideos på YouTue påpekat att det kan vara lite segt och det var också med testbilar från 2021-2023. Så det kan ju hända att Volvo petat in en annan processor i nyare åk likt den jag körde. Jag uppfattade inte något störande med displayen i alla fall.
Sedan kan det vara svårt att få igång bluetooth-uppkopplingen ibland, får gå över till radio och sedan tillbaka till bluetooth för att den skall hoppa igång.