Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Vill plocka ur framstolarna för att göra rent glidskenorna. Går trögt att flytta stolen framåt och bakåt.

Hur gör jag och vad bör jag tänka på?

Gäller 940ltt 1996
Det sitter en skruv i varje hörn, sen är det en styrning under ena eller båda skenorna som gör att du måste putta fram eller dra bak skenorna någon CM innan du kan dra upp den.
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Lars82 skrev:Man behöver inte koppla ur batteriet?
Nej
Om du har airbag är det en ytterst god ide att koppla ur batteriet och vänta någon minut.

Har du sidoairbags (blev väl standard 96) är det av största vikt att desarmera dessa innan du ens börjar ta ur stolarna. Det sitter ett plastlock på utsidan av varje stol. Under det sitter en orange plastknopp samt ett litet specialverktyg som brukar hänga i en tråd. Detta ska sättas på plats under knoppen. Då är du garderad mot att få en mindre bomb i ansiktet.

Jag har smällt denna på en kasserad stol en gång med hjälp av en rejält lång rundstav. Det är ingen liten smäll.

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]