Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edwe
LazerHawke skrev:
StefanN skrev: ons 30 apr 2025, 22:05 Nej, helt enligt plan.
Syftet var ju att alltid köra en uppdaterad bil det är ju det dom sålt ut den med :-)
Precis!
Enligt min PT så släps de så ofta att om jag alltid vill ha på den senaste så "får jag boka en fast tid hos han varje vecka", vilket jag så klart svarade på att det inte är rimligt.
av LazerHawke
Edwe skrev: tor 01 maj 2025, 07:11
LazerHawke skrev:
StefanN skrev: ons 30 apr 2025, 22:05 Nej, helt enligt plan.
Syftet var ju att alltid köra en uppdaterad bil det är ju det dom sålt ut den med :-)
Precis!
Enligt min PT så släps de så ofta att om jag alltid vill ha på den senaste så "får jag boka en fast tid hos han varje vecka", vilket jag så klart svarade på att det inte är rimligt.
Därför skall det egentligen fungera OTA för att slippa belasta verkstäderna men där har man inte lyckats riktigt med idéen.
LazerHawke skrev: tis 29 apr 2025, 21:20
StefanN skrev: tis 29 apr 2025, 18:39 Det är ju inte alla som släpps OTA, ofta är det mindre uppdateringar som inte kommer så.
Har sen jag fick bilen bara fått en enda uppdatering OTA och det är 3.3.16
Ny XC60 hybrid sedan Januari, även jag har 3.3.16 och den har väll funkat okej (förutom att den tokhänger sig när man ställer om laddningen ibland) men jag är väldigt misstänksam när det gäller beräkning av kWh och soppa förbrukning. Det stämmer inte alls när hämtar ner journalen och jämför med hur många kWh man har laddat från laddboxen. Appen verkar leverera värsta glädjekalkylen jämfört med hur långt man faktiskt har kört.

Ville bara dela med mig av min egenskap från[…]

Mig veterligt finns det ingen lastbalanserare f&ou[…]

V70 2011 D3, bränslefiltret byttes 12000 mil,[…]

Byta tryckgivare turbo

De är automat