Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Prova. Jag tänker att cleaner hjälper när en spridare är igensatt och här är problemet det rakt motsatta, men smuts kanske kan göra att ventilen fastnar i öppet läge..
Jula brukar ha hyfsat pris på injection cleaner. Verktygsboden är ännu billigare men då tillkommer förstås frakt

viewtopic.php?f=56&t=184735&p=1607547r#p1607514
Kört 15 mil med Liquid molly injection cleaner.
Går att köra nu, men vibrerar vid D eller R och stillastående.
Gpr ibland bra ibland dåligt.
Får missfire vid körning, men inte vid stillastående.

Undrar om kamremsbyte kan ha något med problemet att göra?
Får inga missfire vid stillastående!

När jag kör 45 minuter räknar den upp missfires till typ 10 på 1an, 1 på 2an, 11602 på 3an, 98 på 4an.

Instrumentet visar också average missfire för alla cylindrar. 1an och 4an är alltid 0. 2an och 3an visar 0 ibland men oftast stora tal t.ex 1 107 558 400 (drygt 1 miljard)
AI säger att formeln är avg missfires % = antal missfires / antal motorvarv * 100
100 är för att få ett procenttal.
Jag får 1 miljard. Antal missfires är stabila tal tex 15 och 6549. Enda möjligheten att få en miljard är om antal motorvarv blir noll
Division med noll klarar inte datorn och talet skulle kunna bli stort.

Jag lyckades några gånger att öka farten i lätt nedförsbacke så att motorn varvtalet ökade sakta men konstant tyo sakta acceleration. Då fick jag 0 på alla average men när jag släppte på gasen blev det miljard igen.

Undrar om det kan vara att kamremmen inte är spänd eller om motorvatvtalsgivaren är trasig. Volvo har ju bytt kamremmen i november och de brukar alltid förstöra någonting .....
Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]