- Igår, 20:28
#1608699
Tjoho
Jag har en Volvo S80 2011 1.6D DRive som plötsligt tror att den är Paul Walkers bil från Fast & Furious.
Min "gubbpråm" har de senaste 14 dagarna beslutat sig för att cosplaya som en fultunad Subaru. När jag trycker ned kopplingen mellan växlingarna så låter det "TJJJJOOOO" ( kvitter ).
Precis som jag skulle ha en öppen dumpventil.
( dock inte varje gång, hyffsat random )
Jag har varvat ur den till skapliga 4500 varv flera ggr (vilket för denna motor är galet ambitiöst), men ingen svart eller blå rök kommer. Motorn drar jämt, och är lika konsekvent trött som den alltid varit..
Har kollat " alla" slangar min kassa syn kan komma åt.
Min teori är att turbon håller på att gå i pension, men är för stolt för att pusta ut rök?
Ljudet kan komma helt jävla random på dellast oxså. Men mera sällan.
Ska jag bara köra å njuta av detta nya ljud , eller försöka hitta orsaken ?
Några tips var jag ska börja?
mvh
Anders
( Lägger till att den gått 17.000 mil .. Ny partikelfilter vid 10.000.. )
Jag har en Volvo S80 2011 1.6D DRive som plötsligt tror att den är Paul Walkers bil från Fast & Furious.
Min "gubbpråm" har de senaste 14 dagarna beslutat sig för att cosplaya som en fultunad Subaru. När jag trycker ned kopplingen mellan växlingarna så låter det "TJJJJOOOO" ( kvitter ).
Precis som jag skulle ha en öppen dumpventil.
( dock inte varje gång, hyffsat random )
Jag har varvat ur den till skapliga 4500 varv flera ggr (vilket för denna motor är galet ambitiöst), men ingen svart eller blå rök kommer. Motorn drar jämt, och är lika konsekvent trött som den alltid varit..
Har kollat " alla" slangar min kassa syn kan komma åt.
Min teori är att turbon håller på att gå i pension, men är för stolt för att pusta ut rök?
Ljudet kan komma helt jävla random på dellast oxså. Men mera sällan.
Ska jag bara köra å njuta av detta nya ljud , eller försöka hitta orsaken ?
Några tips var jag ska börja?
mvh
Anders
( Lägger till att den gått 17.000 mil .. Ny partikelfilter vid 10.000.. )