Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Har letat som en galning efter vad jag ska beställa till min c70 men blir inte klok.
Behöver ett kamremskit finns både 142 & 148 tänder på kamrem båda ska enligt olika sidor passa min bil när jag fyllde i reg-nummer, vattenpumpen vet jag inte om dom är olika.
Samma sak är det med kylaren finns flera varianter vissa ser helt olika ut men enligt ifyllt reg-nummer ska även det passa. Det kan ju inte stämma.
Hittar inte nått nummer på kylaren har inte kollat på kamrem.

Nån som vet vad som passar eller har en idé hur jag kan ta reda på det.
Bilen är en c70 - 99 t5 b5234t3
Jag handlar numera på www.trodo.se. Där vill dom att man skriver in WIN-numret när jag beställer delarna så kollar dom mot original kataloger så det verkligen blir rätt. Bara reg. nummer räcker inte idag när varje modell finns i olika varianter. Finns andra som gör så också. Det har fungerat bra med den Renault Scenic jag just nu håller på med (brusten kamrem) och som inte har den vanligaste motorn som fanns till den modellen. Bara typ 3 årsmodeller (2003 - 2005) till Scenic l och ii. Den jag jobbar på är den sista Scenic l (2003)
Kanon tack.
Har lagt beställning hoppas det funkar bra. Så otroligt tråkigt om man skruvat ner allt och har fel grejer.
Snäppet dyrare än skruvat.se men dom 200:- blir billigt om man vet att man får grejer som passar.

Tack för hjälpen
klimatanläggnig traig?

hej. jag hade batteriet urkopplat under en tid d&[…]

Urtrampningslagret? Det låter bara lite[…]

Avgassystem till volvo 940

Behåll 3"DP och katten, skarva sedan […]

Luktar avgaser i kupen

Som rubriken lyder så lukar det i kupen, fra[…]