- ons 26 dec 2007, 19:42
#160720
Nollställde datorn inför ett besök i Stockholms innerstad. Förbrukningen landade på 10,1. Sedan har en ytterligare resa i Stockholms innerstad + Arlanda t.o.r. gjorts. Landade hemma på 8,0. Allt detta enligt färddatorn. Så två trippar i innerstaden + resan till Arlanda slutar på 8,0. Nu kör jag lite lungnt men inte konstigt lungnt. Ganska nöjd så här långt. Men antalet mil är så lågt ännu att jag egentligen inte törs dra några slutsatser.
Kan jag landa på Volvos officiella siffror 8,3 kommer jag vara nöjd. Skulle tro att jag gasar mer i framtiden samtidigt som den borde dra något mindre efter ett antal mil. Mina BMW brukar sjunka efter ett antal(inte så få) mil.
Sedan kommer ju frågan upp om färddatorn ligger i närheten av förbrukningen. I BMW stämmer det väldigt bra. Om jag tittar på hur långt jag kört och hur långt som indikeras till nästa tank så ligger siffrorna ännu lägre.. :shock: .
Kan jag landa på Volvos officiella siffror 8,3 kommer jag vara nöjd. Skulle tro att jag gasar mer i framtiden samtidigt som den borde dra något mindre efter ett antal mil. Mina BMW brukar sjunka efter ett antal(inte så få) mil.
Sedan kommer ju frågan upp om färddatorn ligger i närheten av förbrukningen. I BMW stämmer det väldigt bra. Om jag tittar på hur långt jag kört och hur långt som indikeras till nästa tank så ligger siffrorna ännu lägre.. :shock: .
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,