Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en XC90 - 23 med exakt samma ljud som StefaN75 beskriver i första inlägget. Har kollat hjulhuset och en hel del andra detaljer men kan inte få bukt med ljudet. Har ni några fler konkreta tips på vad som kan vara fel? Garantin gick självklart ut för ca 2 månader sedan och ljudet har funnits i en månad. Även dörren knarrar och har sig så man blir tokig. Jag är måttligt imponerad av kvaliteten...
En skrikande bakdörr fick jag på köpet när jag köpte min begagnade XC90 (sex år gammal).
Penetrerande smörjolja i gångjärnen och litiumfett på dörrstoppen botade det. Inget är gjort så det klarar sig utan underhåll.

Förre ägaren sa "Ja, just det, den skulle jag ju..." Rätt vanligt, tyvärr.
Hej

Kan återkoppla med att även mitt fel satt i det clipset som tipsats om tidigare. Mitt satt kvar men men bara i plasten och inte i plåten bakom. Att sätta fast samma clips ordentligt löste oljudet :)
V90 D3 2019.
Har hatt en ukjent lyd som kom fra under hanskerommet. Vibrerende og til tider dunkende lyd.
Utførte service og byttet da kupefilter.
Dekselet som henger under hanskerommet var løst, selv om skruene var strammet.
Et clips var satt på feil vei slik at dekslet ikke ble klemt fast. Deksel hang da i clipset som ble løsere og løsere.
Lyd borte etter at clips ble satt på riktig.

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?