Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tillhör dem som kör riktigt snabbt, särskilt när jag får. Är och kör ofta i Tyskland. På ett sätt är jag emot spärren, å andra sidan om man kör en hel dag i Tyskland (typ 70 mil) så är det väl 3-4 ggr som man i två minuter kört i 210-220 om det hade gått. Så spelar inte jättestor roll i praktiken. 160 hade varit värre som ID4 men hade nog funkat. 140 som Zoe - nej tack.
Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ganska stor skillnad i prestanda mot T6 om man kör på motorvägen och drar på. Så visst är det onödigt men ändå kul. Man kan väl säga samma sak om att köpa en BMW 540d istället för en 530d. Det skiljer säkert mer än 50 000 men inte mer i prestanda...
DaA skrev: Igår, 14:40 Okej så Polestar engineered är inte spärrad eller vissa är spärrade eller alla är det?
Det låter som att Polestar varianten av xc60 är bara en vanlig xc60 T8 AWD med lite extra utseende finesser? :-)
Polestar Engineered varianten har optimerad motor, Öhlinschassi, Akebonobromsar fram så lite mer än utseende är det dock.

Tjena. Jodå det måste monteras last p&[…]

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]