Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Test123
Hej,
Upptäckte detta idag, längsgående tunna repor på dörr. Hur hade ni gjort här, kan man polera eller arbeta bort detta själv eller är det att lämna in som gäller? Det syns märkbart när solen ligger på.
IMG_5295.jpeg
IMG_5295.jpeg (4.55 MiB) Visad 1923 gånger
IMG_5294.jpeg
IMG_5294.jpeg (4.2 MiB) Visad 1923 gånger
av UnleashFusion
Test123 skrev: ons 30 apr 2025, 08:55 Hej,
Upptäckte detta idag, längsgående tunna repor på dörr. Hur hade ni gjort här, kan man polera eller arbeta bort detta själv eller är det att lämna in som gäller? Det syns märkbart när solen ligger på.
IMG_5295.jpeg
IMG_5294.jpeg
Det där borde polering ta bort 98%, och det som är kvar är mer djupare än det som syns(just nu)
av least
Om repan känns när du drar med nageln över den, så är den för djup.
Om inte, så kan den poleras bort.
av Test123
Skönt att höra . Nej jag känner inget när jag drar med fingrar över.
När det kommer till att polera bort, vart rekommenderar ni för produkter för detta?
av UnleashFusion
Test123 skrev: ons 30 apr 2025, 11:19 Skönt att höra . Nej jag känner inget när jag drar med fingrar över.
När det kommer till att polera bort, vart rekommenderar ni för produkter för detta?
https://arcticlean.se/sv/products/polis ... -vaxpolish rekommenderar denna, har själv använt den.
finns säkert andra märken såsom från Tershine, meguiars, gördetmedrw m.fl.
av Lövet
Du kommer behöva ett granska grovt polermedel att börja med skulle jag tro. Den kör man med ulltrissa. Sen något snällare medel med en skumtrissa.

Allt kommer inte gå bort tror jag men det kommer bli väsentligt bättre.

Om du inte vill göra det själv kan du lämna till bilvårdsfirma, eventuellt går det att få det ett steg bättre om man våtslipar men det skulle jag inte våga göra själv.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Autosol är smått magiskt; grov- och finbearbetar samtidigt. Vetetusan hur det kan fungera :-D
Rubbing blir ju bara repigt..
Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att moto[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]