Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linkangte
Hej!
Igår la helt plötsligt centerdisplayen av (är helt svart), kan till och med vara så att det är datorn ”bakom” som har lagt av då fläkt och alla förarstödsystem lagt av. Är det någon som råkat ut för detta? Har prövat att hålla inne ”mittenknappen” i 20 sek som Volvo support säger men utan resultat.

Tilläggas ska att jag köpte bilen för 5 veckor sedan och har inte fått VOC att funka från start. Koppling mellan centerdisplay och förardisplay funkade inte heller. Haft inne på märkesverkstad men de kunde inte hitta vad som var fel (men skulle återkomma), känns ju dock som att dessa fel kan vara kopplade till det nya stora felet.
Användarvisningsbild
av Drekkus
Nu kommer du visserligen åka till verkstaden ändå och det borde du göra oavsett. Hade nästan liknande på min V60 2023a i hela 2 månader av elände. Jag vet att systemet fortfarande var igång bakom då Google Röstassistent fortfarande funkade och jag kunde ändra ACn på så sätt.

Finns ett simpelt fix, men som ändå inte är så simpelt. Du måste komma åt säkringslådan och ta ut säkringen för skärmen, vänta ett par minuter sen lägga in den igen. Om jag kommer ihåg rätt var det 5an man tar ut, men dubbelkolla manualen.

Det jobbiga är att säkringslådan ligger i sidan av väggen längst framför passagerarsätet. Du behöver ta av 2 trimsatser, nämligen tröskeldekorn om jag inte har fel. Dra åt mattan och sen ser du lådan. Var inte rädd när du tar av trimsatserna, dem kräver ett bra ryck!

Tog ÅF 4 olika försök sen försvann detta problem. Lycka till!

Låter bra, var först inne på M[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att al[…]

På Google-bilarna ser man tydligt om de inte[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är[…]