Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
Fick mina farhågor bekräftade vid kontakt med Tesla; om reparationen inte har kostat mig någonting så lämnas heller ingen ytterligare garanti på den (utöver garantin som är kvar på bilen). Så oavsett om det är samma igen eller ej så är det inget dom står för.

Får se hur jag går vidare. Har jag öht reklamationsrätt om jag inte har betalat för ursprungsreparationen?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Tyvärr har Tesla sina egna ”regler och bestämmelser ”. Dom skiter ju också i ARNs rekommendationer. Så även om du skulle ha branschens praxis på din sida så blir det nog svårt. Jag har hört om allt för många ”historier” angående Tesla och deras sätt att behandla kunder. :bored:
av Lövet
EbbevonVolvo skrev:Tyvärr har Tesla sina egna ”regler och bestämmelser ”. Dom skiter ju också i ARNs rekommendationer. Så även om du skulle ha branschens praxis på din sida så blir det nog svårt. Jag har hört om allt för många ”historier” angående Tesla och deras sätt att behandla kunder. :bored:
Fast branschstandard är ju att garantitid räknas på den ursprungliga produkten. Den förlängs inte för att en del byts ut under garanti. Andra märken skulle agerat exakt likadant.
Användarvisningsbild
av batmac
Kanske är branchstandard, men det är inte den upplevelsen jag haft hos andra märken. Men jag har väl haft tur då dom få gångerna det varit aktuellt. Tycker personligen det är dåligt att inte lämna garanti på delen man bytt, oavsett om bytet gjordes inom garantin. Jag förstår logiken bakom, men jag håller inte med. Lämnar man 1 års garanti på sakerna om kund betalar kan man gott göra det om den byttes under garanti också. Kanske ha lite goodwill i bakfickan med tanke på allt strul.

Men men, jag stängde iallafall ärendet så ska jag börja felsöka själv när jag finner tiden, kanske spruta in lite fett och se om det ger med sig. Det är ju inte säkert att det är den övre länkarmen den här gången.
Användarvisningsbild
av batmac
fjohan82 skrev:Det är inget likt detta?
Jo det kan vara det också. Ska hissa upp bilen vid tillfälle och kolla.

Är det säkert att hissa upp bilen nog högt på bakre lyftpunkten med domkraft för att få in en pallbock under den främre, och sedan flytta domkraften till andra främre så man får båda hjulen i luften? Finns ingen lyft som är låg nog vad jag hittat, och ramperna brukar ha kärvat ihop så lyften blir för kort. Så är lite förpassad till domkraft och pallbock på uppfarten.
av Lövet
batmac skrev: ons 23 apr 2025, 20:46 Kanske är branchstandard, men det är inte den upplevelsen jag haft hos andra märken. Men jag har väl haft tur då dom få gångerna det varit aktuellt. Tycker personligen det är dåligt att inte lämna garanti på delen man bytt, oavsett om bytet gjordes inom garantin. Jag förstår logiken bakom, men jag håller inte med. Lämnar man 1 års garanti på sakerna om kund betalar kan man gott göra det om den byttes under garanti också. Kanske ha lite goodwill i bakfickan med tanke på allt strul.

Men men, jag stängde iallafall ärendet så ska jag börja felsöka själv när jag finner tiden, kanske spruta in lite fett och se om det ger med sig. Det är ju inte säkert att det är den övre länkarmen den här gången.
Jag säger inte emot dig i sak. En länkarm borde hålla betydligt längre och om den inte gör det så känns den felaktig från start. Ville bara påpeka att det inte är unikt för Tesla.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Ja, Lövet är helt klart en Tesla fan boy. :-)
av Lövet
EbbevonVolvo skrev:Ja, Lövet är helt klart en Tesla fan boy. :-)
Ja det måste vara enda förklaringen
Hivade upp Teslan på domkraft idag i nån slags tafatt förhoppning om att hitta källan till oljudet. Utöver knarret så har jag då och då hört något metalliskt ljud. Men jag gick bet. Det enda jag kan konstatera är att länkarmen som byttes ser gammal ut, men det gör den väl så snart man rullar ut ur verkstan.

Inte riktigt säker på hur jag ska göra. Lite otaggad på mer bilutgifter just nu efter volvons storservice. Det låter inte konstant än så länge så jag kanske kan vänta ut det.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

Har bilen inne på verkstad nu. Det som ska b[…]

Ni har ja mätt lambdasonden, kall motor t&aum[…]

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]