Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ShogunX
Har ägt två stycken S90 och har alltid gillat den unika designen bak. Däremot är det trevligt att platsen för registreringsskylten flyttades upp till bakluckan. Trots helt ny design på baklyktorna påminner helheten mer om en S60 än en S90, vilket inte är negativt enligt mig.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Bakdelen som S90 har är definitivt speciell, ful är den dock inte. Enligt mig är det en lyckad facelift, även om lite av S90-känslan går förlorad. Det spelar dock mindre roll då 90-seriens sedan har levt klart i sitt nuvarande format.
Användarvisningsbild
av Jefe
Med den lilla spoilern på bakluckan så såg S90 in betydligt bättre ut bakifrån.
Så ful tycker jag den inte va.
IMG_05111.jpg
IMG_05111.jpg (2.69 MiB) Visad 4306 gånger
Användarvisningsbild
av ShogunX
Inte för att diskussionen om bakdelen på S90 är något nytt men man tänkte troligen som så att de flesta sedaner är väldigt lika till utseendet och att man därför ville skapa något utanför ramarna. Samma tankesätt hade man troligen inför XC90 som också har designelement som är annat än konventionella för en SUV. Designmässigt är den inte jämförbar med exempelvis motsvarande Audi, BMW eller Mercedes-Benz utan är också något av en udda typ.

Har du provat Main Reset? (dvs lyft batteripolen n[…]

Jaha, idag råkade jag ut för samma sak […]

-99 V70 2.5T ojämn tomgång

Ingen aning, har inte rört min MAF på 6[…]

Okej så Polestar engineered är inte sp&[…]