EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Plattanibotten
Nej det är inte 1.2.15 eftersom den blev tillgänglig för ett tag sedan. Han säger det är ännu en ny som kommer på fredag och att jag hämtar min bil med den senare nya den 10 april.
av Plattanibotten
Softclose men speglarna fälls inte in ännu... kräver ny mjukvara
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Jag har aldrig fattat grejen med soft close. Tar ju mycket längre tid att skjuta igen dörren så pass mycket att soft close aktiveras och dörren stängs själv sista biten än att bara smälla igen dörren. Vad missförstår jag? 😀

@plattanibotten Vad fick du för mjukvara när bilen var inlämnad? Finns väl ingen senare än 1.2.15?
av Saabturbo95
Upptäckte att jag hade softclose, håller med att jag inte förstår funktionen 😂

Kan bilen fickparkera själv?
Precis lärt mig funktionen att den byter fil själv, var behagligt på långkörning på motorvägen. Den funktionen gillar jag 😊
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Har för mig att någon här hade bra kontakter med utvecklingsteamet som gör mjukvaran till EX90? Vore intressant att veta när nästa större uppdatering kommer och vad den innehåller. Någon som vet något?
av minhduuuvet
volvoamatören skrev:Jag har aldrig fattat grejen med soft close. Tar ju mycket längre tid att skjuta igen dörren så pass mycket att soft close aktiveras och dörren stängs själv sista biten än att bara smälla igen dörren. Vad missförstår jag? 😀

@plattanibotten Vad fick du för mjukvara när bilen var inlämnad? Finns väl ingen senare än 1.2.15?
Kommer alltid att smälla igen dörrarna men, för de enstaka speciella tillfällen där jag smäller igen dörren för svagt samtidigt som jag går ifrån bilen och skall låsa fast bilen inte vill låsa för dörren 1cm från att vara helt stängd och soft close stänger den åt mig så att jag slipper gå tillbaka så kommer jag nog få ett otroligt stort leende på läpparna. Ja, jag vet, väldigt specifikt tillfälle.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45

Låter bra, var först inne på M[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att al[…]

På Google-bilarna ser man tydligt om de inte[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är[…]