Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

valln skrev: fre 04 apr 2025, 09:12 Är det goodwill inom 5 år från bilen blev uthämtad från Volvoförsäljaren första gången?
4 år enligt min Volvoverkstad.

Om bilen är utanför goodwill hade jag gjort bytet själv. Väldigt enkelt ingrepp.
NordT6 skrev: tor 03 apr 2025, 22:47 Volvias maskinskada tar domdär men kolla vilken självrisk du har, kollade nyss upp samma fenomen på min 2020 XC60 som dock har gått 14000mil, 7500:- i självrisk….. båda motorerna inkl arbete om jag tar det själv på Volvo 6300:- så nu får dom gå tills det blir klappgonatt sen byter jag dom själv, har premiumgaranti kvar sen jag köpte den men dom tog inte det pga ålder för mej heller
Vad är det för slags premium garanti, vad ingår i den? Låter som allt annat än premium om de inte ens kunde fixa det där åt dig.
Wakki skrev: mån 07 apr 2025, 09:15
NordT6 skrev: tor 03 apr 2025, 22:47
Vad är det för slags premium garanti, vad ingår i den? Låter som allt annat än premium om de inte ens kunde fixa det där åt dig.
Det är Volvos egna ”Premium 12mån 1500mil” men så jävla premium är den uppenbarligen inte, står väl inte specifikt bakluckeöppnare och då var det väl tji, bytte 1 död p-sensor och förarhandtaget för att trygghetsbelysningen slocknade å det var inga problem, handtaget stog inte heller i klartext men gick nog under säkerhet eller belysning, samt att det säkert var mycke billigare :bored:
Pratade idag med Skobes bil som är min Volvo verkstad om bakluckans ena motor och enligt dom gäller 3 års goodwill gräns och bara första ägare till bilen!!!
Bilen ifråga är en V60 MY2022 som vi köpte när den gått som demobil ett halvår så den är äldre än 3 år och vi är inte första ägare... = ingen goodwill reparation :-( Hänvisar till att reklamationsrätten enligt Konsumentverket bara gäller i 3 år...
Jag fick dom bytta efter bilen blivit 3 år. Är ju inte verkstan som beslutar om det är goodwill utan volvo. Be dom skicka till volvo om goodwill så får dom avgöra om du får eller ej.

Mvh
Per
valln skrev: tor 10 apr 2025, 15:58 Hur vet man om motorerna är bytta, var det plast tidigare och nu metall? Eller hur var det?
Både mina gamla och nya var/är metall så det är ingen indikator.
Jag skulle kalla det för konstruktionsfel från grunden eftersom dämparna monteras med packningen uppåt (smala delen uppåt). Går inte att vända på heller pga kabeldragningen.
Problem med Carplay Senus

Framförallt telefonerna kan ha stor påv[…]

Trasig lampa, takbelysning

Ja det låter inte som att det är sj&aum[…]

Toppar alla Volvo max 180? Tänker om man v[…]

Kanske funkar? https://www.youtube.com/watc[…]