- mån 07 apr 2025, 19:55
Skulle tanka upp en dunk 95 till fyrhjuligen och tänkte samtidigt lite spontant tanke upp min Volvo V70 D2 -2013. Den gick galant 800m till hemmet men morgonen efter gjorde jag två kortare försök att starta sen slog det mig vad jag hade gjort... I tanken är det nu ca 25% diesel och 75% 95 (fulltank såklart...)
. Försäkringen täcker inte trots helförsäkring och jag hittar flera som enkelt löst detta genom att koppla bort slangen efter pumpen och tömma på det sättet. Slanga med slang i tanken går inte tydligen då det inte finns EN lågpunkt i tanken. Rätta mig gärna på ovan för jag är ingen expert :/
1. Ngn som vet om det är sk PWM styrd bränslepump på denna bil ? Om så kan pumpen bli rejält skadad vad jag kan läsa mig till.
2. Ngn som gjort detta (tömma m h a bränslpump och tändning på) på denna modell/bil?
TACK.

1. Ngn som vet om det är sk PWM styrd bränslepump på denna bil ? Om så kan pumpen bli rejält skadad vad jag kan läsa mig till.
2. Ngn som gjort detta (tömma m h a bränslpump och tändning på) på denna modell/bil?
TACK.