Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Axii
Kan rekommendera Volvo Car Retail i Kista (föredetta Upplands Motor utmed E4:an norr om Sthlm city). Där blir man bjuden på frukost/lunch beroende på när bilen lämnas in om man väntar kvar medans bilen servas. Och priset ligger definitivt bättre till än Bilia runtom i Sthlm som kanske är det viktigaste egentligen... :-D
Lönar sig att ringa runt, Var fast besluten att köpa led ramp på Bilia inklusive montering fick pris på 14,500.
Hos Volvo Car Retail i Kista betalade jag 12,300 med montering för en likadan led ramp
Derank skrev: ons 02 apr 2025, 06:12 Det är för mig en gåta att Bilia överlevt i alla dessa år med tanke på konkurrensen idag.
Min teori är att de dels har mer eller mindre volvo-monopol i flera städer de ligger i, och dels att dom har en väldigt hög andel tjänstebilar. Vilket gör att dom inte bryr sig om någon som tycker det blev lite dyrt med en service 🤣

Det måste vara svårt med dom priserna på de mindre orterna dock, t.ex köping… där säger jag som dig, hur kan dom överleva?
Förmodligen har de avtal med företagskunderna som dels ger en annan prisnivå och dels ger den förutsägbarhet i kostnad som man gärna vill ha som företagskund.
Hellre ett pris något över genomsnittet, men väl känt i förväg, än ett som kanske blir billigare men riskerar att bli dyrare utan att man vet vilket förrän efteråt.
Min lokala Volvoverkstad erbjuder 5+ service (reduserat pris på äldre bilar) där de matchar priset på offerter du har fått från andra verkstäder inom 10 mil. Anbudet ska vara från godkänd verkstad (ej Volvo), skriftligt och ange vad som ingår i erbjudandet. Jag utnyttjade ett sådant erbjudande på min förra bil för service + kamrem och vattenpump. De matchade priset på en konkurrerande verkstad utan diskussion. Stämpel 2.0 i servicehäftet. Nästa år blir det en såhär 5+ service
av 246
Sulten skrev:Min lokala Volvoverkstad erbjuder 5+ service (reduserat pris på äldre bilar) där de matchar priset på offerter du har fått från andra verkstäder inom 10 mil. Anbudet ska vara från godkänd verkstad (ej Volvo), skriftligt och ange vad som ingår i erbjudandet. Jag utnyttjade ett sådant erbjudande på min förra bil för service + kamrem och vattenpump. De matchade priset på en konkurrerande verkstad utan diskussion. Stämpel 2.0 i servicehäftet. Nästa år blir det en såhär 5+ service
Trevligt med en Volvohandlare som matchar, särskilt andra verkstäder. Var i landet finns din handlare?
Lite nyfiken på vad summan blev för service + kamrem och vattenpump?

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]