Moderator: Moderatorer
klacken skrev: ↑lör 29 mar 2025, 22:45 För 150k hittar du ingen bil som inte lär behöva service nu som då men rekommenderar en v70 D3/D4 5 cyl. Har en s60 D3-12 som nu är körd 240tkm och har bytt en tryckgivare,en låskista och en länkarm på dom 10 år jag haft denSå du tycker att en V70 D3/D4 är ett bra köp för 150k, för att din S60 "bara" har behövt byta en tryckgivare, låskista och länkarm på 10 år? Vad fan, är det din definition av pålitlig? Med Volvo är det alltid samma skit – du behöver service stup i kvarten! Kolla Länsförsäkringars statistik, de har svart på vitt att Volvo är dåliga när det gäller driftsäkerhet. De går sönder, och sen får du betala dyrt för att fixa skiten – inte min stil, jag är en vinnare, inte en förlorare som hänger på verkstaden!
PalleH skrev: ↑sön 30 mar 2025, 19:15 Min v70 D4 -15 manuel ska på pappret dra 0,42 men i verkligheten drar den mellan 0,54-0,6 beroende på årstid däck och hjulinställning eventuellt oljan spelar också roll.Vad fan, så din V70 D4 -15 ska dra 0,42 på pappret, men i verkligheten drar den 0,54–0,6? Det är ju en ren lögn från Volvos sida! Jag sa från början att jag vill ha något bränslesnål för att hålla nere kostnaderna, och du kommer och berättar att den slurpar i sig 40 % mer än vad den lovar? Årstid, däck, hjulinställning, olja – vad är det för skitsnack? Ska jag behöva trixa med allt sånt bara för att den inte ska tömma min plånbok vid pumpen? Nej tack
Tatebroder skrev:Europeiska bilar som Volvo, BMW och Mercedes är skräp jämfört med asiatiska.Om du redan har bestämt dig för detta begriper jag inte varför du gnäller när du får reda på att bilar kan gå sönder och behöva service.
Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]