- sön 23 mar 2025, 20:52
Hej! Precis som rubriken ovanför lyder så har jag problem med kondens/imma i båda lyktor på min S90 från 2018. Båda sidor är exakt lika mkt imma och det ser exakt likadant ut på båda sidor. Går längs med nedsidan längs kanten upp mot hörnet på lyktan på båda lyktor. Snart tror jag att det ska vara så för ngn funktion på speciellt på S90. Kommer alltid efter jag tvättat bilen. Kommer även när jag kört med bilen i både regn och i torrt och soligt väder. Jag förstår att det blir imma när det är blött ute. Men varför får jag imma i båda lyktorna efter att jag kört i soligt och torrt väder? Sen får jag imma varje kväll när solen gått ner. Kanske beror på temperaturskillnad? Men min granne har en Volvo S60. Den har aldrig immiga framkanter. Ingen annan bil här hos mig Har det heller. Var tvunget att gå runt och kolla på andras bilar men bara min S90 har det. Komiskt att det är båda sidor. Ska det vara så specifikt på S90? Blir tokig på detta. Blir ännu mer tokig när halvdan och dåligt skötta bilar inte ens har det men min pedantiskt skötta S90 har det. Fruktansvärt irriterande är det. Blir inte bättre av att veta att det kostar skjortan att byta lyktor. 15000 för varje sida så 30000 för båda då. Helt galna priser. Men är det ngn annan som känner igen problemet jag har. Försvinner under förmiddagen när solen börjar skina på bilen men kommer tillbaka direkt när solen gått ner och det blir kallare. Tacksam för alla svar.