Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av turboalex
Jag upptäckte idag att jag tappat sista biten av avgasröret, den som går från bakre ljuddämparen och ut. Ljuddämparen ser okej ut men fästet är väck.
Skit med sänkt bil och tjäl-knölar i vägen... 🤦

Frågan nu är, går det att hitta ett universalrör och klämma fast (och isåfall vart?) eller behöver jag byta hela dämparen också?
av SnurreSprätt
Har du bara tappat ändröret i fråga så skaffa någon lämplig rörstump från biltema eller liknande och be någon kompis eller billig verkstad att svetsa dit det direkt på befintliga ljuddämparen.
Kanske tom kan gå att få dit det med någon klammer eller liknande.
Att kassera sista ljuddämparen och bara ha ett rör där i stället ger ett jäkla dånande alá "epa raggar traktor", vissa gillar kanske det medans andra inte gör det.
Låter som fan iaf och är inte heller alltid uppskattat av bilprovningen pga ljudvolymen.
Oavsett så kommer även den lösningen att kräva svetsning eller klammer beroende på om ditt system är runt eller halv ovalt som det är ibland lite beroende på vad det är för motor i din bil.
Skumt fel b230ft

Janågot är ju galet efter packningsbyte[…]

Det blir ibland dyrare skador på bilen att […]

Någon som vet vilket Åtdragningsmoment[…]

Har kollat med felkoder? Har för mig att allt[…]