Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Grillvolv
(Norsk:) Jeg har en 2011 XC60 med ryggekamera som har hva jeg forstår er en vanlig feil som gjør at skjermen flimrer eller faller helt ut (går i blått) når det blir varmt ute. (!) Jeg fant at løsningen er å ettermontere en equalizer på ledningen til ryggekameraet, med varenr 31471726. (Volvo original?) Men denne var dyr, så jeg fant også at Land Rover hadde samme problem og at delen til denne kostet nesten halvparten. (Varenr LR031216) Som sagt så gjort, og delen kom i posten. (https://britcar.com/product.php/181902/ ... ue___sport )
Delen passet rett på ledningen også! Men med denne på så viser ryggekameraet nå bare blåskjerm når jeg rygger. Dvs ingen kontakt mellom kamera og skjerm.

Har noen andre forsøkt denne delen og vet at den skal fungere eller er det rett og slett feil at den passer til min Volvo også?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Gjorde samma sak nyligen. Jag monterade bak vänster bakljus. Fungerar typ inte, det är som innan ungefär. Någon har satt den i andra änden, vet inte om det hjälper. Om jag drar lite lagom försiktigt i kablarna man ser när man öppnar bagagen, så fungerar det 100% i en dag ungefär.
Tippar man måste byta kabeln mellan kamera och kontakten i bakskärmen.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Hade samma problem med en V90 för ett antal år sedan och fick det åtgärdat via garantin. Det talades då om en equalizer men minns jag rätt byttes kameran istället ut. Har däremot två andra bilar, en V60 med 360-kamera och en S60 med backkamera, vilka inte omfattas av garantier. Hade varit intressant att få veta om fler delar som andra tillverkare rekommenderar fungerar lika bra till Volvo och dessutom kan köpas till ett mer förmånligt pris.
Användarvisningsbild
av Grillvolv
Grillvolv skrev: fre 23 aug 2024, 12:31 (Norsk:) Jeg har en 2011 XC60 med ryggekamera som har hva jeg forstår er en vanlig feil som gjør at skjermen flimrer eller faller helt ut (går i blått) når det blir varmt ute. (!) Jeg fant at løsningen er å ettermontere en equalizer på ledningen til ryggekameraet, med varenr 31471726. (Volvo original?) Men denne var dyr, så jeg fant også at Land Rover hadde samme problem og at delen til denne kostet nesten halvparten. (Varenr LR031216) Som sagt så gjort, og delen kom i posten. (https://britcar.com/product.php/181902/ ... ue___sport )
Delen passet rett på ledningen også! Men med denne på så viser ryggekameraet nå bare blåskjerm når jeg rygger. Dvs ingen kontakt mellom kamera og skjerm.

Har noen andre forsøkt denne delen og vet at den skal fungere eller er det rett og slett feil at den passer til min Volvo også?
Løst! Equalizer måtte vendes og kontaktene måtte dermed justeres noe for å passe. Men nå er bildet sylskarpt og klart, uten flimring! Altså, den måtte kobles brun-blå og blå-brun.

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]

Bilen fungerade utmärkt. 6-cyl 2.9 Manuell Ja[…]

Beställt nya sommardäck, får bli G[…]