Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nyligen lagt till en ny låt på USB som är wav precis som alla andra på det usb minnet. När jag försöket spela den så står det "FEL LJUDFORMAT". Alla andra wav låtar funkar i bilen och även den som inte funkar i bilen funkar ju hemma.
Har det med Sensus uppdateringar att göra eller det är något annat som spökar?
Det är viktigt för mig. Jag har precis fått den låten från studion och spelar den i bilen ofta för kollegor och andra musiker. Jag kan fortfarande spela den ftån min telefon via Bluetooth men det är irriterande när hela usb minnet fungerar förutom judst den nya låten.
Vad är det som spökar?
Någon som känner igen fenomenet?

Tack i förhand
GATUPLAN skrev:Det spelas utan problem i min dator telefon etc. Och ingen annan har klagat, då låten sprids bland vänner just nu. Jag är inte så teknisk men hoppas på ett svar och lösning.
Datorer har i regel bra många fler avodare och många gånger hämtas dessutom lämplig avkodare om det saknas, så det är inte så konstigt.
Bilen är mer "låst" i detta avseende.
Jag har fått hjälp så att låten funkar i en annan wav version. Det låter lite bättre när jag spelar från min telefon via Bluetooth!?
Lite renare klang i basen och lite tydligare trummor etc
Är det så att ljudkvalitén är lite bättre från telefonen via Bluetooth än från USB-porten?
Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]

Att bilen har gått 14200 mil förmodat […]