Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Generatorn verkar vara frisk, alltid något :-)
Är polskorna på batteriet rena och infettade?
Du kan ju mäta om det blir spänningsfall i batterikablaget. Antar att batteriet sitter bak?
Om du med avstängd motor slår på fläkt, halvljus, elsitsar, elbakruta, backspegelvärmare och sånt som drar mycket ström.
Mät spänningen direkt över batteripolerna med digitalvoltmeter. Och sen mäter du t.ex. i 12V-uttaget och ser om spänningen där är lägre än på batteriet. Det borde rimligen inte skilja mer än högst något 100-tal millivolt om allt kablage är friskt.
Hej
Har haft exakt detta fel och googlat och haft på felsökning flera ggr ( XC70 - 2016 AWD ) , men nu till slut verkade det löst . Jag noterade att alla fel som dök upp verkade härstamma från samma säkrings panel , ( den under handskfacket , ) , den enda större felkälla där som kanske kunde störa andra enheter var styrenheten för AWD . jag prövade att dra denna säkring och de store felen såsom infotainment systemet krashar och alla felmeddelande försvann , dock återkom 2 varningar , driver alert och kollisonsvarning ,.

Jag påpekade detta för Volvo och lämnade in den igen , denna gång så byttes styrenheten för AWD 'n ut och har inte sedan dess får några fel .. inte för att det säkert är samma fel på andra bilar , men säker värt att pröva dra säkringen och testa . Hoppas det löser sig för andra med samma problem .

//Henrik

Det alternativet har jag inte i min bil. Det finns[…]

Vi som beställt EX90

Park Assist är inte aktiverat än i mjukv[…]

Volvo 940 ltt -1996 fråga

Hej! Har du någon bild på hur de ser u[…]

V70 startar endast kall

Ta och byt fördelarlock och rotor. Eller ta b[…]