Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allesammans, har kikat igenom bruksanvisningen men kan för mitt liv inte förstå hur jag ändrar favoritkanaler på radion. Trycker jag på siffran 1 vill jag att 88,1 MHz ska ställas in, men just nu blir det 90,3. Som jag förstått ska man hålla in siffran för att sätta den till samma frekvens som man för tillfället står på, och jag har testat detta men det fungerar inte. Det märkliga är dock att det ser ut som att både 88,1 och 90,3 är förknippade med siffran 1 (se bilder). Dock så är det 90,3 som den radion alltid hoppar till när jag trycker på siffran. Vet någon hur jag löser detta? Tack på förhand
Bilagor
IMG_5865.jpeg
IMG_5865.jpeg (5.63 MiB) Visad 2357 gånger
IMG_5863.jpeg
IMG_5863.jpeg (3.89 MiB) Visad 2357 gånger
IMG_5862.jpeg
IMG_5862.jpeg (4 MiB) Visad 2357 gånger
Vet inte om det går att spara en station när du är in frekvensinställningsläge. Men det ska i alla fall gå när du har sökt fram en station automatiskt och sedan valt den. Då håller man önskad siffra intryckt tills den associerats med stationen.
Tack för svar. Jag gjorde så tidigare men av någon anledning så sparas inte den nya frekvensen utan den gamla finns också kvar, som att siffran numera har två frekvenser sparade på sig... Men får gå ut och försöka igen
Ja, och det låter ju som att du har lyckats hamna i något läge som man definitivt inte ska kunna göra. Minns inte utan att titta i bilen om det finns någon "Återställ inställningar" att utföra?
Annars hade jag provat att försöka lägga in alla tillgängliga siffror på olika kanaler och se om det suddar bort någon slags dubbelassociation.

Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]

Hej! Symbolen för avgasreningssystem lyser o[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&au[…]

Blir väl denna då? https://www.bildelsb[…]