- tor 06 mar 2025, 22:18
Söker två 15" aluminiumfälgar till min V50 (Isis tror jag de heter) och slås av hur klurigt det var att hitta till "rätt" pris.
Det måste ju skrotas mängder med V50/S40N som har haft denna "snikfälg" och av varje bil som går till skroten blir det 4st fälgar som ska hitta en ny ägare. Med ett sen länge sjunkande antal V50/S40N borde det vara köparens marknad tänker jag, ändå finns det någon enstaka här och nån enstaka där med priser på 500-1000 kr/st!
Sen givetvis kompletta fälgsatser men också det till rövarpriset.
I min värld borde de ligga på strax över skrotvärdet, letar jag på fel ställe?
Finns det nåt ställe i närheten av Göteborg som har massa begagnade däck/fälg som man ska kolla med?
Har ju 0 lust att lägga 1500 kr på ett par standardfälgar till en över 15 år gammal bil :D
Det måste ju skrotas mängder med V50/S40N som har haft denna "snikfälg" och av varje bil som går till skroten blir det 4st fälgar som ska hitta en ny ägare. Med ett sen länge sjunkande antal V50/S40N borde det vara köparens marknad tänker jag, ändå finns det någon enstaka här och nån enstaka där med priser på 500-1000 kr/st!

I min värld borde de ligga på strax över skrotvärdet, letar jag på fel ställe?

Har ju 0 lust att lägga 1500 kr på ett par standardfälgar till en över 15 år gammal bil :D