Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ElliotN1
Hej! Har du fått de kända abs felen på min v70n, då jag testat nästan allt vänder jag mig hit och hoppas att någon kan hjälpa mig! Allt började egentligen för ett år sedan, då tändes lampan, löste ut felkoden och den visade fel höger fram, bytte både givare och krans sedan funkade det ingen. Någon månad senare kommer de igen, när jag felsöker denna gången visar den ibland fel vänster fram, ibland höger bak, ibland vänster bak, och ibland alla samtidigt. Misstänker då att det är abs styrenheten.... Men en dag har allt lagat sig självt, ingen lampa lyser längre och kör utan problem i ca 1 år, fram tills nu. Nu började det igen. Jag skickade iväg boxen på omlödning, den testades där och funkade utmärkt innan han skickade tillbaka den. Satte in den i bilen och felet kvarstår... Löser ut felkoden igen och då visar den "felaktig signal vänsterframhjulssensor". Vilket tyder på kransen, bytte då kransen som faktiskt var skev, och felet kvarstår. Det jag undrar då är om det kan vara givaren det är fel på? Vet att den borde visa "ingen signal" då och inte felaktig, men är inget proffs som sagt. Har rensat felkoderna flera gånger. Alla hjälp sökes!!

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]