Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Megames
Hej,

Jag köpte nyligen en Volvo Guard 2 larm och nyckel. Men nu när allt är installerat kan jag inte få det att fungera. Larmet aktiveras när jag sätter nyckeln på tändningen. Jag kan inte stänga av larmet eftersom jag måste programmera nyckeln. Någon som kan hjälpa mig med detta?
Det här har jag noterat hur man programmerar en VGA2 dosa. Jag har gjort det själv till min S90-98.

För att komma in i programmeringsläge.

Sätt dig i bilen stäng alla dörrar, motorhuv och bagagelucka.

Sen så vrider du tändningen till läge II, på och av 5 ggr och stannar på slutligen på "på" då ska lysdioden blinka snabbt och då ska man trycka in knappen på fjärrkontrollerna som ska programmeras man har ca 10 sekunder på sig att programmera fjärrkontrollen innan den går ur programmeringsläget.

När man tryckt på knappen på fjärrkontrollen och larm enheten registrerat den så lyser lysdioden med fast sken ca en sekund och sedan börjar den blinka igen, har du fler kontroller upprepa då.

Annars stäng av tändningen och prova så att det fungerar.
Hmm, det där är knepigt, mitt Carguard 950S gör likadan,t har man batteriet bortkopplat måste man vara beredd med larmdosan o larma av direkt när man lagt tillbaks batterikablarna.
Jag har iofs en nödavstängning monterad nu också som man kan dra ur för att larma av om larmdosan fallerar. Det skall gå att göra något liknande med Volvo-Guard vid installation, men hur vet jag inte just nu.
//Chris
av rd350
Alla volvoverkstäder hade en programeringsmodul som man stoppade larmets styrenhet i. Gick väldigt smidigt, bör finnas kvar om de inte har slängt grejorna. Har du styrenheten lös tar jobbet nån minut. Om jag sen inte minns fel så går även larmet att programera när det "larmat klart" men det är inget jag gjort själv.

Jaha, idag råkade jag ut för samma sak […]

-99 V70 2.5T ojämn tomgång

Ingen aning, har inte rört min MAF på 6[…]

Okej så Polestar engineered är inte sp&[…]

Har bromsskivorna kommit på plats riktigt u[…]