Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! Har köpt mig en xc70 fd polisbil. Kan inte själv så mycket om bilar.. men hade med mig en mekaniker vid köpet av denna. Han var så jäkla taggad och sa "bättre servad bil går det inte att hitta", "så jäkla bra bil att ha", dittan å dattan. Så vi köpte denna och märker dag 2 att det inte går att låsa bakdörrarna. Vart kan man hitta kopplingsschemat för just detta? Är det någon vänlig själ där ute som skulle kunna ge några bra tips? Har kvar lite saker från polistiden (är första ägare efter polisen) haha dumt att man inte kollade runt innan man köper en fd polisbil.
Tillägg, jag öppnade upp och lyckades se vad som ligger bakom.
Kablarna till dörrmodulen är klippt av på 4 kablar. Dessa är omkopplare till en separat kabel. Man ser ganska tydligt vilken kabel som tillhör vilket stift. Kopplade om allt enligt ursprung (gansla enkelt att se vart det tidigare suttit) . 4 nya krimpstift och lödde tillbala de avklippta kablarna och allt är löst. (Xc70 2016 fd polis)

Blir väl denna då? https://www.bildelsb[…]

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]