Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ABY
Kosmetiska defekter som ytrost kring skärmar kan nog vara svåra att klaga och få ersättning för. Firman har säkert lackat om den i egen regi.
Användarvisningsbild
av Derank
22mil och 14år gammal, då får man räkna med det mesta, rost osv, tror inte du kommer någon vart med ARN. Får du säljaren att ta tilbaka den har du tur, vad heter firman?
av NovemberWHISKEY
Liten update

Håller på att finalisera brev till ARN. Det jag undrar, då jag är dålig på sånt, finns det nån preparat eller medel som kan maskera rostbubblor till den grad, att dom inte syns ??? För jag har jämfört bilder från deras annons med min egen kort video efter jag har köpt bilen och jag kan verkligen inte se dom på varken den ena el det andra och dom var inte synliga när jag köpte bilen.
Att synlig rost och bubblor fanns på bilen har jag fått bekräftat från tidigare (den enda) ägaren och urklipp från samtal vi hade per telefon där hon bekräftar detta kommer jag bifoga till ARN. Likaså bilder från annonsen och mina bilder efter att rost kom fram 3 dagar senare.
Jag förstår att visa av er är skeptiska och tycker att vi har helt enkelt missat rosten, men vi var 2st vid besiktning och hade det varit en liten rostbit, så kanske att vi både skulle ha missat den, men inte en hel bakre hjulhuskant full av bubblor.
Så därav min fråga, om det går att maskera det på nåt sätt och isf hur, så jag kan skriva om det i brevet till ARN som möjlig förklaring till vad som har hänt med bilen.

Tackar
av NovemberWHISKEY
ABY skrev: fre 21 feb 2025, 18:33 Kosmetiska defekter som ytrost kring skärmar kan nog vara svåra att klaga och få ersättning för. Firman har säkert lackat om den i egen regi.
Men att framställa bilen som ej rostig, om dom bara lackar om rosten är väl lurendrejjeri,eller ?
Användarvisningsbild
av ABY
Firman har kanske slipat och sprayat direkt på det, kan säkert se okej ut på 5 meters håll men knappast om man tittar närmare.

Tror tyvärr det är bortkastad tid att hålla på med ARN.
av 73k
Tycker det är värt. Kan inte se hur det är ok att maskera ett problem vid försäljning som sen dyker upp en kort tid efter. Att en åf exempelvis hade raderat felkoder strax innan försäljning som sedan återkommer ex antal mil/dagar senare hade ingen tyckt var ok.

Köpte en gång och en bil som inte gick att tanka. Det visste jag inte vid köpet och vid provkörning var den fulltankad. Givetvis åkte jag inte och ”provtankade” den under provkörningen. Lika givet var det att firman löste problemet.
av UnleashFusion
73k skrev: sön 02 mar 2025, 11:30 Att en åf exempelvis hade raderat felkoder strax innan försäljning som sedan återkommer ex antal mil/dagar senare hade ingen tyckt var ok.
Det där är en standard-process för riddermark

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]