Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbe305
Hej alla Volvoentusiaster!

Jag har för ca en månad sedan införskaffat mig en Vovlo V60 T3 från 2012 som har rullat 19 2xx mil och den har gått riktigt bra en så länge.
Såg dock idag att motorlampan lös när jag skulle åka hem från jobbet, bilen startade som den skulle och betedde sig normalt så jag körde hem utan att märka några konstigheter.

När jag läste av felkoden efter hemkomst så fick jag fram koden U2005, den gick dock att radera utan att koden kom tillbaka efteråt.
Jag har försökt att googla mig fram och sökt här bland trådarna men jag hittar inget vettigt svar. Vet någon här om detta är en kod jag borde var orolig för?

MVH
Tobbe
Tobbe305 skrev: mån 07 okt 2024, 17:28 Hej alla Volvoentusiaster!

Jag har för ca en månad sedan införskaffat mig en Vovlo V60 T3 från 2012 som har rullat 19 2xx mil och den har gått riktigt bra en så länge.
Såg dock idag att motorlampan lös när jag skulle åka hem från jobbet, bilen startade som den skulle och betedde sig normalt så jag körde hem utan att märka några konstigheter.

När jag läste av felkoden efter hemkomst så fick jag fram koden U2005, den gick dock att radera utan att koden kom tillbaka efteråt.
Jag har försökt att googla mig fram och sökt här bland trådarna men jag hittar inget vettigt svar. Vet någon här om detta är en kod jag borde var orolig för?

MVH
Tobbe
Har samma motor och årsmodell som din. Gul motor lampa har lyst två gånger och försvann av sig själv efter några mils körning. Har inte heller märkt något konstigt alls. Detta inom en 2 månads period. Misstänker den kan dyka upp när som helst igen. Vad tror ni om lambdasonden, är det den som spökar på dessa Volvo bilar efter några år på nacken?
av Tobbe305
Mitt problem löste sig efter jag bytte batteri i bilen.

Jag lämnade in bilen på verkstad för de skulle kunna felsöka varför motorlampan lös men de kunde inte kommunicera med bilen pga hur dåligt mitt batteri var. Köpte ett nytt batteri och monterade själv, efter det så försvann felkoden och den har inte kommit tillbaka.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är vanligt på alla (i alla fall många) bilar från omkring 2000 och framåt att det blir olika felkoder när batteriet är i slutet av sitt liv. Ofta är det anti slir och anti sladd som börjar lysa först
nedladdning.png
nedladdning.png (6.27 KiB) Visad 399 gånger

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]