Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stromle69
Hej
Har en fundering , ibland när jag startar min Xc70 2005 så tänds det en varning ” allvarligt broms fel stanna snarast ” men det slocknar efter att jag rullat ett tiotal meter ? Men det jag blir lite störd av är att i samband med det så slutar alla mätare fungera , temp varvtal hastighet bränsle går ner på noll . Sen när varningen slocknar hoppar hastighetsmätaren igång och bränslemätaren men inte varvtal och temp . Händer i 9 fall av 10 när det är fuktigt /blött ute . Nån som har tips ?
Användarvisningsbild
av vetten
Kolla alla jordanslutningar kan vara oxid som kan medföra sämre kontakt vid fuktig väderlek.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Vilka årgångar var det nu som fick in regnvatten i CEM..?
Användarvisningsbild
av freak1
Var ser man vilken vecka bilen är tillverkad??
av glock40sw
freak1 skrev: tor 27 feb 2025, 22:28 Var ser man vilken vecka bilen är tillverkad??
Bra fråga men jag har inget bra svar ,hämtade uppgifter till min bil från Volvos tjänst ,som hette "min bil", där stor i alla fall tillverknings månad. Men det var länge sedan ,så att tjänsten kan vara avslutad ,som mycket annat som var bättre förr.
Användarvisningsbild
av Erik Å
glock40sw skrev: fre 28 feb 2025, 08:42
freak1 skrev: tor 27 feb 2025, 22:28 Var ser man vilken vecka bilen är tillverkad??
Bra fråga men jag har inget bra svar ,hämtade uppgifter till min bil från Volvos tjänst ,som hette "min bil", där stor i alla fall tillverknings månad. Men det var länge sedan ,så att tjänsten kan vara avslutad ,som mycket annat som var bättre förr.
Går man in på "mina sidor" hos transportstyrelsen så hittar man tillverkningsmånad.
Men det där stämmer inte riktigt, är rätt säker på att jag fick bilen 1:a juni, den måste alltså ha byggts några veckor tidigare :oops:
De kanske syftar på leveransdatum från Volvo.
_reg.PNG
_reg.PNG (24.47 KiB) Visad 1018 gånger
Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]

Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]