Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kallasmannen skrev:Xc90 D4-19 6000mil service

Bilia 11500kr ink bromsvätska
Mecanum 7100 exc bromsvätska
Flertal auktoriserad verkstäder bilbengtsson/bilmånsson/bildeve/göinge 6500-7000 kr ink bromsvätska. Skiljer väldigt mycket med bilia.
Bilia är snordyra av någon anledning. Inte bara Service, utan även bilförsäljning. Brydde mig inte om att be om offert från dem denna gången ens då dem tidigare har legat 10-20k över vad alla andra.
Service har blivit löjligt dyrt. Magstarkt kunna med att ta så betalt
Ja bilia är i en klass för sig. Kollade när jag skulle byta bil, intresset var svagt för att inte säga noll när jag började diskutera pris.
En handlare en bit bort var mycket mera tillmötesgående. De fick sälja bil, de fick också göra servicen. Så hade bilia varit intresserade så....
Det verkar vara stora skillnader runt om i landet, jag har haft serviceavtal i 6år nu på XC60in, 99kr/mån de första 3åren, sedan förlängde jag 3år till och det gick på 306kr/mån. Var inne och förlängde ytterligare 3år i veckan till 306kr/mån, kör ca 17-1800mil/år

Billigt i mina ögon iaf.
Nu har jag gjort min sista service på Bilia med nuvarande serviceavtal. Bilen är snart fem år så måste till ytterligare en service innan det blir classic service.
Men man blir ju lite fundersam.. Står på flera ställen att det är påfyllt spolarvätska (endast 1 liter, mer kosta extra!! :-/ ) men det första som hände när jag åkte därifrån va att bilen varnade för låg nivå! Bilia kanske sparar in 30 spänn på att inte fylla upp. Rätt irriterande och känner mig inte direkt välvilligt inställd till Bilia när man pröjsar flera tusen för service och man dessutom betalar för nya torkarblad runt om.
2025-02-25 08.14.44.jpg
2025-02-25 08.14.44.jpg (235.17 KiB) Visad 604 gånger
@sewen, Mekanikern kan missat att fylla på med men ja, det har hänt mig med. Ringde de och kunde hämta upp två liter koncentrat om jag önskade. Ligger 400m bort från jobb så :)
Om det var tomt räcker 1 liter kanske bara upp till givaren, nätt och jämt?

För övrigt betalade jag 17802 kronor för ett tag sedan. Men där ingick också punkter utöver normal service samt en ren reparation.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Du kan inte återanvända batteriet tex […]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]