Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HankTheTank
Xanthopteryx skrev:Bor du kring stockholmsområdet kan vi koppla upp och kika om du vill.
Nej tyvärr, det står mellan nt710 och TOPDON ArtiDiag800 bt, där den senare har jag fått ett rakt svar om + att jag sett videos när någon kodat spridare på en volvo med den motorn. Problemet är dock att man måste förnya licensen på den till en härlig kostnad av 1200 kr/ år
av HankTheTank
Hej,
Nu har jag fått ett rakt svar av foxwell angående spridare och programmering. NT710 kan programmera spridare på D4162T 2012. Så nu ska jag beställa en och testa. Även nt726 skulle funka.

//
Tank
av Inghus
Hej!
Har köpt en Foxwell NT710 och ladda in första gratis bilmärke Volvo V90, men nu har jag lämnat igen bilen på Volvo och köpt en Mercedes pga hög oöjeförbrukning på V90. Kan man ångra bilva (rensa) och välja ett annat gratis?
Jag kan inte ladda interna batteriet med min Samsung mobileladdare 5 vdc behöver laddaren vara kraftigare?ser att det står input 9-29 vdc på läsaren.

Mvh Ingmar
av Xanthopteryx
Du får köpa nytt märke då, men du har kvar Volvo så det går inte förlorat.

Laddningen har jag inga problem med, undantaget att vissa laddare inte funkar. Främst någon variant av de där supersnabbladdarklumparna som går på senaste laddspänningen och trycker ut 45+W.
av Inghus
Tack!
Laddar du i usb-c kontakten på Foxwell?
Kommer det upp någon symbol typ blixt?
Har en mobileladdare 5,0v 3,0 amp 30w
Ska åka och testa med andra laddare i butik innan jag skickar tillbaka Foxwell 710.

Mvh Ingmar.
av Gelis
Jag laddar min nt710 direkt från datorn i usb c kontakten, scannern är avstängd.. Tar 5-10 sek innan laddningen kommer igång och batteri-blixt symbolen kommer fram mitt på skärmen. Den försvinner efter några sek och on/off lampan till vänster om Foxwell överst på skärmen ändras från grön till röd.
av Inghus
Tack!
Tog med Foxwell till Biltema och se deras billigaste 2A "slow" laddare funkade, köpte en sådan. Så 5A snabbladdare funkar inte. Problemet löst.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]