Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av trengerHjelp
Hei,

Kineser bor i Norge, men kan lese svensk (noen ganger med hjelp av Google Translate). Og jeg kan egentlig bedre engelsk enn norsk.

Har en desember 2000 V70, så egentlig en 2001 modell V70. Motor koden B5204T5. 2 litre bensin motor.

Alle kupe vifter sluttet å fungere. Litt utfordrende når i vinter.

Jeg leste på en nettside at man skal begynne med å bytte ut kupevifte motstand (delnummer: ERD-VV-000), før man bytter ut kupeviftemotor.

Men jeg ønsker å spare penger. Er det noen sjanser om jeg tar ut motstand og rengjører kontaktene på motstand, kan kupeviftene kanskje begynne å fungere igjen? Eller blir det bortkastet tid, slik at jeg skulle ha bare kjøpt en ny kupevifte motstand med en gang (som koster ca. 700 norske kr.)?

På forhånd takk.
Användarvisningsbild
av trengerHjelp
Hei LS,

Tusen takk for svar!

Ja. Jeg tror det er fläkten på svensk (fan). De er som viftene som blåser varmluft ut til frontruten og til kjørføren og passasjen i franten. Alle viftene har sluttet å fungere.

Fra https://www.bildelsbasen.se/nb-no/pb/S% ... stand/Alle ser jeg at det er flere brukte deler som selges for rundt 400 svenske kr. Jeg skal også sjekke Finn.no om det finner gode priser.

Mvh,
tH
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]