Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Enligt spec ligger vikten just under 2 ton, vilket visar att elbilar inte behöver väga bly heller
Jag ogillar att den blev så väldigt kinadesignad. Xpeng G6 ser ju likadan ut - fast snyggare. Bra dock att de lämnade blinkersspaken ifred!
Bild
Nä, jag blev inte sugen på den heller. :-)
Men med lightbar (och omdesignade strålkastare) kanske deras strålkastare är mindre extremt bländande.
Numera är det ju svårare att veta om det är en Citroën eller en Tesla man möter på håll. Förut var det mest Citroënerna man såg på en halvmils avstånd att det var en sådan :-D
Nu kan man börja anmäla sig för årets SECC! Ystad - Haparanda.

Startdatum på tävlingen är satt till 8e Juli.

In och anmäl er! ;)
Speciellt om ni inte har Tesla, allt för många sånna med redan! BildBild
https://secc.se/

Tyskland visar vägen.
Efter vikande elbilsförsäljning överger Volkswagen sina planer på att bara sälja elbilar från 2033. Istället förlänger biljätten nu livslängden på sina populära bensinmodeller, som kan bli kvar på marknaden ända till 2035.
https://bulletin.nu/svag-elbilsforsaljn ... -pa-bensin

2035 kommer oxå flyttas fram. Tyskland har inte råd att låta biltillverkarna gå dåligt under lång tid.
Ni som kör elbil, en fråga, hur funkar värmepump i bilen?

Jag har ju värmepump som värmer mitt hus. Vid fuktig väderlek stoppar pumpen 30:e minut för avisning, utomhusdelens fläkt stannar och värme innifrån huset huset pumpas ut i utomhusdelen så den värms upp till över noll grader så isen smälter av. Tar några minuter.

Hur är det löst i Elbilen? Vad sker om man kör tex, På min pump måste ju fläkten stanna annars finns det ju inte en chans att värma upp utdelen så isen smälter av om det är tex -10, sitter det spjäll runt utedelen i bilen så man får bort den kalla fartvinden och kan värma upp delen så isen smälter av under färd?
  • 1
  • 414
  • 415
  • 416
  • 417
  • 418
  • 445
Motorhuv öppen?

Har samma i min app sen igår. 2025 XC60

@theodorkalin , kan du dela länken till var[…]

Hade loss knappen och mätte på den o[…]

Problem med trafikinformation RTTI