Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av R_199
Tjena, har en S60 med 310 kusar under huven som är i behov av ett lamell byte... Sitter orginal koppling i nu, det jag undrar är om T5:ans koppling passar och om den klarar av hästarna?? Om inte, vart man kan få tag på grejer som gör det??
Användarvisningsbild
av Loner
Är snarare vridmomentet än kusarna som dödar kopplingen, eller kanske din körstil :roll:

Är det inte samma koppling på 2.4T och T5?

/L
av R_199
Loner skrev:Är snarare vridmomentet än kusarna som dödar kopplingen, eller kanske din körstil :roll:

Är det inte samma koppling på 2.4T och T5?

/L
Jo det fattar jag med... Och ditt inlägg ger inte mej några svar på min fråga... Det jag undrar är ju om T5:ans koppling passar och tål mer än min orginal eller om jag ska leta efter andra grejer...

MVG: Petter
Användarvisningsbild
av Micke™
passar gör den väl. använder inte trimmade s40's den till o med?
Användarvisningsbild
av greeeken
Orginalet funkar oxå ganska bra
Än så länge funkar företagets 300H 2,4T
av R_199
Får nog bli en från SAM iallafall... Men är det något som har gjort ett kopplingsbyte på den lokala verkstaden och vad ni fått betala för det?? Nu förstår ju jag med att det kan skilja mycket på dom ställena men kan va bra att veta på ett ungefär... Har ju läst att volvo tar runt 11 000 för ett byte så det är ju inte aktuellt...
Användarvisningsbild
av greeeken
R_199 skrev:Får nog bli en från SAM iallafall... Men är det något som har gjort ett kopplingsbyte på den lokala verkstaden och vad ni fått betala för det?? Nu förstår ju jag med att det kan skilja mycket på dom ställena men kan va bra att veta på ett ungefär... Har ju läst att volvo tar runt 11 000 för ett byte så det är ju inte aktuellt...
Jag gav 3500 , men ja kände killen oxå
kopplingen gick på 2500 me alla hans rabatter
av R_199
greeeken skrev:
R_199 skrev:Får nog bli en från SAM iallafall... Men är det något som har gjort ett kopplingsbyte på den lokala verkstaden och vad ni fått betala för det?? Nu förstår ju jag med att det kan skilja mycket på dom ställena men kan va bra att veta på ett ungefär... Har ju läst att volvo tar runt 11 000 för ett byte så det är ju inte aktuellt...
Låter ju fantastiskt bra... Nu har ju inte jag dom kontakterna, så jag har väl räknat med runt 5000 för bara jobbet... Låter det helt galet eller??
Användarvisningsbild
av greeeken
R_199 skrev:
greeeken skrev:
Låter ju fantastiskt bra... Nu har ju inte jag dom kontakterna, så jag har väl räknat med runt 5000 för bara jobbet... Låter det helt galet eller??
Det låter bra tycker jag.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]