Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
Fortfarande inte ett ljud från Tesla, får väl se om jag får tillbaka den imorgon

Bild

Så åkte och tankade lånebilen istället

Bild
Användarvisningsbild
av batmac
Nope, ingen bil tillbaka idag. Rullade till Tesla vid 16 där jag fick höra att man inte hittat någonting alls, som förväntat. Man har då låtit bilen stå ute några dagar och hade tänkt göra några längre provkörningar idag men inte haft tid.. så minst till på måndag vill dom ha kvar den för att kunna få tid att köra.

Så den står kvar. Att det blir förhinder osv är väl en sak, men att inte höra av sig öht. Klar-tiden har uppdaterats i appen, men den hade inte gjort det innan jag åkte för det kollade jag. Som minst en notis hade varit ganska rimligt.

Bild
av Lövet
batmac skrev:Så den står kvar. Att det blir förhinder osv är väl en sak, men att inte höra av sig öht. Klar-tiden har uppdaterats i appen, men den hade inte gjort det innan jag åkte för det kollade jag. Som minst en notis hade varit ganska rimligt.
Som sagt: Lämna in bilen hos Tesla är 50/50 om man ska få fantastisk service eller bli helt häpen över hur oprofessionellt man blir behandlad. Man blir aldrig halvnöjd.
Användarvisningsbild
av batmac
Lövet skrev:Som sagt: Lämna in bilen hos Tesla är 50/50 om man ska få fantastisk service eller bli helt häpen över hur oprofessionellt man blir behandlad. Man blir aldrig halvnöjd.
Jupp. Det går väl som tur är ingen nöd på oss mer än att jag uppskattar Model Y mer och mer, dels för att det blir trist att gå tillbaka men också för att det inte lär bli någon mer Tesla om vi gör oss av med denna på ett eller annat vis.
Användarvisningsbild
av batmac
Ingen bil idag heller. Den här gången hade jag lite rutin och tänkte att jag åker inte dit igen förrän jag faktiskt får en notis om att den är klar. Idag har dom kört bilen 2 mil, och sedan ändrat tiden till på fredag.

Bild
Användarvisningsbild
av batmac
Inga livstecken på hela veckan förrän idag då dom återigen kört in bilen i verkstaden och öppnat alla dörrar, utöver det har den bara stått på samma ställe :P

IMG_8354.jpeg
IMG_8354.jpeg (376.64 KiB) Visad 2797 gånger
Användarvisningsbild
av batmac
Ingen ny tid så den förväntas fortfarande vara klar för en timme sedan, men statusen är nu bytt till reparerar 🤔
IMG_8367.jpeg
IMG_8367.jpeg (384.89 KiB) Visad 2653 gånger
Det här dök upp i appen idag..
IMG_8381.jpeg
IMG_8381.jpeg (462.57 KiB) Visad 2294 gånger

Så jag förmodar att jag får hämta ut bilen på måndag. Dom har då haft bilen i två veckor och kört den i 27 minuter / 2,6 mil.

Intressant att ha skriftligt på att bilen kommer ha svårt att värma i -35°C. Då kanske den inte borde säljas i norra Sverige öht.. sen att det inte har varit några -35°C i majoriteten av fallen vi haft problem är en annan sak.

Så vi får väl se vad nästa steg blir, gissar en runda roll med sälj.
Japp. Blev uppringd idag på eftermiddagen och meddelad att bilen går att hämta. Fick höra att man har felsökt grundligt, man har provkört bilen flera gånger (lögn..) och man har plockat isär mittkonsol och monterat ner handskfack för att säkerställa att alla luftkanaler är OK. Det finns inget ytterligare att göra.

Nedan är samtliga resor under tiden bilen var hos Tesla

Bild

Fick tipset att rapportera exakta tidpunkter (som jag gjort nu flertalet gånger under 1,5 års tid utan resultat) eller komma in direkt med bilen om problemet uppstår (brukar inte direkt rulla omkring så mycket under kontorstider..). Blev också erbjuden att låna en äldre Model 3 av dom och jämföra, det var väl det mest konstruktiva men ser inte vad det ska leda till att jag åker in och säger "Det funkar bra på den"...

Så ja. Nu vet jag inte riktigt. Antar att jag som minst kan dra iväg ett nytt mail till sälj. Annars får jag väl börja rigga upp termometrar.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 23
V60 Cross Country eftertraktade

Hur står sig bensinvarianten då? All[…]

Hej på er, En snabbfråga; behöve[…]

Någon som vet intervall på att byta ge[…]

Läste lite lagtext. Alla elbilar/hybrider t[…]