- ons 12 feb 2025, 21:27
#1601783
ERA-Glonass certifieringen tror jag hade specificerad samtalstid i kyla också vilket gjorde att man ville starta på 100%.. Men nu är det väl överspelat under all överskådlig framtid
apersson850 skrev: ↑ons 12 feb 2025, 21:22 Ja, det är ju väl känt att Li-jon mår bäst vid runt 80% laddningsgrad eller så.När man konstruerar grejer så går man på vad batterileverantören föreskriver. Och något sådant som 80% SoC fanns inte på tapeten då utan bara ett lagkrav på minimum samtalstid på backupbatteri vid eCall..
ERA-Glonass certifieringen tror jag hade specificerad samtalstid i kyla också vilket gjorde att man ville starta på 100%.. Men nu är det väl överspelat under all överskådlig framtid

V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65350 mil, siktar på 100k. What could possibly go wrong? Den går ju så fint. Oops..
Ny kupefläkt monterad, nytt batteri under övervägande 

