Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CaptainOats
Hej
Jag hoppar in i denna tråd istället för att starta en ny.

Efter ett bromsbeläggs byte bak så varnade min v70 2008 för att handbroms var ur funktion

jag bätte upp båda sidor, höger bak motor funkade inte, jag har nu bytt till en ny motor med ok.
Båda sidor funkar om man lägger ström på den 12 V, men när man trycker på reglaget inne i bilen händer inget.

Det blinkar bara till en gång rött för handbroms och står fortfarande serice för handbroms erfodras., jag hör inget aktiveras eller något, låter ingenting.
Har kopplat loss minuspolen o provat.

Vad jag kan se så ser säkringarna i bagaget bra ut, vad måste jag göra ?
av CaptainOats
StefanN skrev:Dubbelkolla att den läser allt först bara.
Fick upp en del felkoder relaterat til parkeringsbroms, radera men hjälpte inte.

U210054: Control module not configured, programming failures, missing calibration
C200813 left motor general electrical failures, circuit open
C200713l right motor general electrical failures, circuit open
U300000 Control Modue, General Failure information no sub type information

jag kollade upp vänstra bromsoket igen, försökte köra in och ut det med 12 v, det kom ut men gick inte in igen, sitter fast, körde sedan lite för länge så att gummit vred sig
Oket är ju gammalt och 20 000 mil, så jag kommer byta ut det också oavsett detta med parkeringsbromsen
men har beställt ett nytt med motor precis som på höger sida

Dock tror jag inte felet kommer hjälpas, då det verkar vara något med kommunikationen som är fel ? kan det vara styrboxen som många har problem med ?

grejen är att allt funkade fint tills innan bromsbytet
Användarvisningsbild
av apersson850
Hur gjorde du bromsbeläggsbytet? Du måste rimligen ha backat kolven i oket. Backade du parkeringsbromsen med något dataverktyg, genom att köra motorn med ström från någon annan källa (löst batteri) eller genom att dela på motor och ok och backa oket manuellt?
V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]