Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade nyligen bilen hos Volvo för att internetuppkopplingen inte alls funkade. Nu är det samma igen. överkryssat moln, har startat om en massa gånger med centralknappen och defroster. Radio, telefon och blinkers försvinner nu och då så man måste starta om. Appen funkar inte heller, den ger fel info (typ bilen på fel adress, batteriet tomt fast det nästan är fullt, bilen används fast den stått länge etc.). Bilen är inte ens ett år gammal...

Pratade med support, solklart verkstadsärende. Vad kan man göra annat än att åka till verkstan igen? Har inte tid riktigt... kan de inte komma ut och fixa det.
Det dröjer ju 3 veckor innan bilen uppdateras...
Jag hade också problem med internetuppkopplingen igår. Varken Spotify eller SR-appen fungerade. Omstart av infotainment (home-knappen) hjälpte inte. Så jag startade om TCAS (m.h.a. defrosterknappen) och efter en stund kom allting igång igen.

Jag behöver starta om infotainment ungefär en gång i veckan, men det var första gången jag behövde starta om TCAS. XC60 B4 Diesel MY22.
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]

AC fungerar bara på en sida

AC:n kyler såvitt jag vet (åker P80) a[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]