Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pjson
Tjena! Ny här men googlade efter lite information och landade här. Har scrollat igenom olika trådar men hittar inget direkt som hjälper mig (Kan ha missat)

Bekanta till mig har en V70 Drive 2011 med 30xxx mil. I höstas började den gå kasst för att sedan stanna helt, jag läste ur den med Vida och den felkodade då på nån bränsletrycksgivare. Kollade upp hur man felsökte vidare och det började med dieselfiltret så det byttes och bilen gick fint igen. Någon vecka senare började den strula igen, varvade max 3000 och felkodade på nån tryckgivare/sensor till partikelfiltret så den byttes den med men till något eftermarknads märke. Dock byttes aldrig slangarna men bilen har gått felfritt sedan oktober tills häromdagen när den felkodar igen.
Motorsystem service erfodras står det, så jag läste ut den och nu visar den ECM- P242F00 Dieselpartikelfilter strypning - askansamling. Den visar bara strax över 7 gram sot och Eolys visar 15/15
Någon som har nån teori om vad som är galet? Felkoden går inte att radera!
Tack på förhand.

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]