- fre 31 jan 2025, 19:31
För min del så var det från XC70 till XC90 och det var en ren slump. Min XC70 hade gått över 42000 mil och då får man ju räkna med att det stannar ibland för att något är utslitet. Ska man då ha bilen varje dag får man antingen ha en till eller något nyare. Jag visste inte riktigt vad jag skulle köpa och när då en begagnad XC90 med nästan 30000 färre mil på mätaren dök upp högg jag den. Blev avsevärt billigare än något nytt och där visste jag inte vad jag skulle välja ändå.
XC90 är den enda Volvon som lastar som en XC70. Eller inte riktigt. Campingbordet går inte in på tvären som det gjorde i XC70 men oftast är vi bara två när husvagnen ska med, så då får jag fälla ner och lägga det fram i stället. Eller på längden.
En cykel som brukade gå in precis i XC70 tog jag på släpet i stället.
Faceliften ser fullkomligt för jävlig ut inuti. Hade det ändå varit på utsidan hade man sluppit se eländet när man kör, men displayen i mitten kunde de lika gärna satt dit med silvertejp utan att det blev speciellt mycket fulare.
XC90 är den enda Volvon som lastar som en XC70. Eller inte riktigt. Campingbordet går inte in på tvären som det gjorde i XC70 men oftast är vi bara två när husvagnen ska med, så då får jag fälla ner och lägga det fram i stället. Eller på längden.
En cykel som brukade gå in precis i XC70 tog jag på släpet i stället.
Faceliften ser fullkomligt för jävlig ut inuti. Hade det ändå varit på utsidan hade man sluppit se eländet när man kör, men displayen i mitten kunde de lika gärna satt dit med silvertejp utan att det blev speciellt mycket fulare.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
Anders, XC90 D5 AWD 2019.